Скульптурная кампазіцыя «Археолагі» (1968) італьянскага мастака-метафізіка Джорджа де Кірыка была паднесена ў дар Аляксандру Лукашэнку ў адной з замежных камандзіровак, паведамляе тэлеграм-канал Міністэрства культуры.
Учора ў Нацыянальным мастацкім музеі адбылася ўрачыстая перадача ў дар музею твора мастацтва. «Міністр культуры ўдастоены гонару ўручыць унікальную скульптуру — бронзавы сімвал сяброўства музея», — піша ведамства ў сваім месенджары.
Гэта першы твор дэ Кірыка ў Нацыянальным мастацкім. Абяцаецца, што скульптурная група будзе даступная ўсім наведвальнікам музея.
Джорджа дэ Кірыка (Giorgio de Chirico) — італьянскі мастак, найбуйнейшы прадстаўнік метафізічнага жывапісу, папярэднік сюррэалізму.
Найбольш вядомы «метафізічны» перыяд творчасці Кірыка (1909—1919), калі былі створаны такія палотны, як «Настальгія па бясконцасці» (1911), «Меланхолія і таямніца вуліцы» (1914), «Настальгія паэта» (1914), «Метафізічны». інтэр’ер» (1917), «Вялікая вежа». Гэтыя працы захаплялі французскіх сюррэалістаў (Жана Както, Вярба Тангі, Сальвадора Далі, Рэнэ Магрыта), якія бачылі ў дэ Кірыка свайго папярэдніка.
Пасля де Кірыка вырашыў памяняць стыль і быў адрынуты паплечнікамі за здраду справе сюррэалізму. Мастак называе сябе антымадэрністам, тым самым міжволі становячыся прадвеснікам постмадэрнізму.
Варта адзначыць, што яго жывапіс «Той, які вяртаецца» ўваходзіць у дзясятку найбольш дарагіх карцін сюррэалістаў. У 2009 годзе Францыя пры дапамозе Цэнтра Жоржа Пампіду набыла гэту работу мастака на таргах Christie’s за 9,8 мільёна еўра. Але ў творчасці дэ Кірыка ёсць і няўдалыя творы, якія ён сам пазней падпісваў «падробка».